icon-hoghogi

مسائل حقوقی
icon-shariye

مسائل شرعی

ازدواج موقت

ازدواج موقت به عقد زناشویی برای مدت معین (نه به صورت دائم) گفته می‌شود.  این نوع ازدواج از نظر همه فقیهان شیعه عملی مشروع است. آن‌ها در باب نکاح از ابواب فقهی، درباره  احکام آن سخن گفته‌اند.  در روایات منقول از امامان شیعه (ع) ثواب‌هایی برای عمل به ازدواج موقت بیان شده است. فقیهان امامیه نیز با توجه روایات، نه‌تنها به حلال‌بودن ازدواج موقت فتوا داده‌اند، که این عمل را مستحب نیز دانسته‌اند.( وسائل الشیعه، ۱۴۱۶ق، ج۲۱، ص۱۳-۱۷)

درباره فواید ازدواج موقت گفته‌اند راه‌حلی است برای بسیاری از مشکلات جنسی، به‌ویژه برای جوانان و تمام کسانی که به هر علتی قادر به ازدواج دائم نیستند. همچنین آن را شیوه‌ای مؤثر برای مبارزه با فحشا و بسیاری مفاسد اجتماعی دیگر به شمار آورده‌اند.

در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران هم ازدواج موقت پذیرفته شده و فصل ششم آن به این موضوع اختصاص یافته است.

خدمات ثبت ازدواج موقت

دفتر رسمی ازدواج 355 تهران واقع در محله یوسف آباد سعی میکند در حد بضاعت خود در جهت سالم سازی روابط اجتماعی گام های مثبتی را بردارد. از این رو خدمات مناسبی را در جهت ثبت ازدواج موقت برای مراجعین محترم ارائه می نماید.

تسهیل در ثبت و صدور دفترچه عقد موقت، ارائه تخفیف در ثبت عقد موقت، ثبت مبتنی بر قانون و شرع، صدور دفترچه رسمی با مهر دفترخانه جهت ارائه به هتل،مراکز تفریحی، مراکز اداری و قانونی، تمدید عقد موقت و … از جمله خدمات ثبت ازدواج موقت برای مراجعین محترم می باشد.

کاربران محترم میتواند مسائل حقوقی و شرعی مرتبط با ازدواج موقت را از طریق منوی بالای صفحه مطالعه کنند. همچنین جهت پاسخگویی به سوالات و یا استفاده ازمشاوره رایگان میتوانید با شماره 09125163467  (آقای یوسفی) تماس بگیرید.