اشتباهات رایج زنان در زندگی مشترک و راهکار آن (بخش دوم)

به ادامه اشتباهات رایج زنان در زندگی مشترک و راهکار آن پرداخته میشود.

7- همیشه منفی نگر بودن

اینکه همیشه انرژی منفی یک رابطه باشید و در مورد هر موضوعی منفی فکر کنید اصلا درست نیست. شما نباید نظر یا پیشنهاد شریک زندگی خود را صرفا به خاطر اینکه مطابق میل شما نیست رد کنید و در مورد آن منفی فکر کنید. استفاده از جملات منفی باعث ایجاد یک جو و فضای آلوده و نامناسب در زندگی مشترک شما می شود.

– راه حل

اگر احساس می کنید همسرتان تصمیم اشتباهی را گرفته، راه های زیادی برای ابراز نگرانی و مخالفت وجود دارد که بهتر از منفی بافی است. سعی کنید همیشه در برابر پیشنهادات همسرتان شکایت و انتقاد نداشته باشید.

8- عدم اعتماد به شوهر

اعتماد لازمه زندگی مشترک است. زن و مرد هر دو باید نسبت به هم اعتماد داشته باشند. اگر در زندگی مشترک به همسرتان اعتماد نداشته باشید، هرگز احساس امنیت را تجربه نخواهید کرد. نبود اعتماد باعث می شود که همسرتان نیز نسبت به زندگی خود احساس دلزدگی و درماندگی داشته باشد. اگر تا به حال بدی یا خیانت از همسرتان ندیده اید، پس اعتماد نداشتن به او بدون دلیل بسیار اشتباه است.

– راه حل

سعی کنید دلیل بی اعتمادی خود نسبت به همسرتان را پیدا کنید و آن را حل کنید. اگر او اشتباهی مرتکب شده است باید به دنبال جبران آن باشد و اگر شما دلیل منطقی برای بی اعتمادی خود ندارید باید تمرین کنید که به همسرتان بی جهت شک نکنید. می توانید از روانشناس یا مشاور برای درمان شک و بدبینی خود کمک بگیرید.

9- رابطه جنسی را به عنوان اولویت آخر می دانند

شاید بزرگترین اشتباهات زنان در زندگی این باشد که اهمیت رابطه جنسی و زندگی جنسی را نادیده می گیرند. بسیاری از زنان اهمیت رفتار و رابطه جنسی با همسر را نمی دانند. رابطه جنسی نه تنها راه اصلی برای ارتباط موثر با شوهر است بلکه یکی از اساسی ترین موضوعات در زندگی مشترک موفق به حساب می آید. یک زندگی جنسی خوب، فواید بی شماری دارد. از افزایش ارتباط و رفاه عاطفی گرفته تا ارتقای سلامت جسمانی.

– راه حل

اکثر مردان شکایت دارند که شروع یک رابطه جنسی همیشه با آنها است. این یکی از بزرگترین اشتباهات زندگی مشترک است. تا جایی که نیاز است شما نیز به دنبال همسر خود برای برقراری یک رابطه جنسی باشید. غرور و یا خجالت را کنار بگذارید. تغییراتی را در اتاق خواب خود ایجاد کنید و صمیمیت جنسی خود و همسرتان را افزایش دهید. سعی کنید رابطه جنسی خود را از یک رابطه خسته کننده و کسل کننده به یک رابطه عالی تبدیل کنید. اولویت دادن به رابطه جنسی در ازدواج و زندگی مشترک برای زوجین بسیار مفید خواهد بود.

10- کم توجهی به تاثیر محبت کردن

مردان از نظر عاطفی سرسخت تر از زنان هستند ولی این دلیلی نمی شود که مردان نیازهای عاطفی نداشته باشند. البته که نیازهای عاطفی زنان متفاوت تر از مردها است اما همچنان شما به عنوان یک زن نباید نیاز به محبت و دوست داشتن مرد را نادیده بگیرید. یکی از اشتباهات رایج زنان در روابط عاطفی استفاده نکردن و فراموش کردن جملات عاشقانه برای همسر است. یک زن ممکن است از کلمات و جملات محبت آمیز برای فرزند خود استفاده کند اما از شوهرش و نیازهای عاطفی او غافل شود.

– راه حل

تماس چشمی، کلمات محبت آمیز، جملات عاشقانه و … برای مردها مهم هستند، حتی اگر به زبان نیاورند. همسرتان را در آغوش بگیرید و از او تمجید و تعریف کنید. این کارها به شما کمک می کند تا ارتباط بهتری را با همسرتان برقرار کنید.

11- قرار دادن فرزندان به عنوان اولویت اول

هر پدر و مادری فرزندان خود را دوست دارد و برای آنها هر کاری می کند تا در رفاه و آسایش باشند. اما اگر شوهرتان را به خاطر رسیدگی به فرزندان فراموش کنید و یا کنار بگذارید اشتباه بزرگی مرتکب شده اید. این کار باعث می شود همسرتان به این نتیجه برسد که برای شما دیگر مهم نیست و به او اهمیت نمی دهید. به یاد داشته باشید که چند سال دیگر فرزندانتان بزرگ می شوند و خودشان زندگی مستقلی را آغاز می کنند و مجدد این شما و همسرتان هستید که با هم تنها خواهید ماند.

– راه حل

به فرزندان خود اهمیت بدهید ولی نه آنقدر که همسرتان را فراموش کنید. نیازهای همسرتان را گاهی اولویت اول خود قرار بدهید و برای برآورده کردن انتظاراتش تلاش کنید. برقراری تعادل بین شوهر و فرزندان بهترین راه حل است.

یک نظر بگذارید