نشانه های عدم تفاهم در زندگی مشترک

اگر بخواهیم چند مورد مهم را که نشان می دهد شما و همسر آینده تان با یکدیگر تفاهم ندارید را برایتان تشریح و توضیح دهیم، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

1- اختلافات فرهنگی با یکدیگر دارید :

سطح فرهنگی خودتان و خانواده هایتان به هیج عنوان شبیه به یکدیگر نبوده و حتی به هم نزدیک هم نیست. حواستان به این موضوع باشد که هر چقدر سطح فرهنگی خانواده شما به سطح فرهنگی خانواده همسرتان نزدیکتر باشد، یعنی شما شباهت های فرهنگی زیادی با یکدیگر داشته و اختلاف نظراتتان در مورد مسائل و موضوعات مهم در زندگی کمتر است.

2- تفاوت ظاهری زیادی با یکدیگر دارید:

تفاوت ظاهری شما یکی از معدود نشانه هایی است که می تواند به دیگران برای فهم میزان تفاهم میان شما و همسرتان کمک کند و راه را برای قضاوت های آنها هموار سازد.

در نظر بگیرید که نوع و طرز لباس پوشیدن شما کاملا ساده و معمولی بوده باشد، حال آنکه همسرتان لباس پوشیدن و ظاهرش به گونه خاصی جلب توجه کرده و متفاوت از نوع پوشش شما باشد.

یا اینکه زن و مردی را در نظر بگیرید که یکی از آنها کاملا محجبه و دارای پوشش اسلامی بوده با این حال دیگری چندان در قید و بند حجاب اسلامی نیست. طبیعتا این نشان از نوع تفکر متفاوت آنها در این مقوله خواهد بود.

3- جر و بحث های زیادی می کنید:

یکی دیگر از نشانه های عدم تفاهم میان شما و همسرتان به شدت و میزان جر و بحث هایی است که بر سر موضوعات مختلف با یکدیگر دارید. هر چقدر میزان تفاهم زوجین کمتر باشد، بیشتر با یکدیگر بر سر موضوعات مختلف بحث و جدل می کنند.

البته این موضوع به معنای آن نیست که عدم جر و بحث شما با یکدیگر نشان دهنده تفاهم داشتن شماست. گاهی اوقات، بی توجهی طرفین به یکدیگر تحت تاثیر ناراضی بودنشان از اخلاق و رفتارهایشان به مرور زمان موجب بی توجهی آنها نسبت به هم می شود.

4- بداخلاقی و پرخاشگری می کنید:

گاهی اوقات تحت تاثیر عدم تفاهم با همسرتان به بداخلاقی کردن با وی و پرخاشگری های غیرعادی می پردازید. بداخلاقی شما اغلب اوقات تحت تاثیر نارضایتی شدیدتان از انتخابی است که انجام داده اید و این روند گاهی اوقات ختم به پرخاشگری ها و دعواهای بسیار شدیدی می شود.

اگر میزان اختلافات میان شما و همسرتان به حد قابل توجهی رسیده باشد، این بد اخلاقی ها و پرخاشگری ها برای مدت زمان طولانی ادامه دار خواهد بود.

5- منزوی می شوید:

از دیگر نشانه های عدم تفاهم شما با همسرتان، منزوی شدنتان در زندگی مشترک است. تحت تاثیر عدم تفاهم با همسرتان، دچار درگیری ها و آسیب های روحی و جسمی شدیدی می شوید و همین موضوع موجب می شود که شما رفته رفته به یک فرد کاملا منزوی و گوشه گیر در زندگی مشترکتان تبدیل شوید.

طوری که مثل سابق تمایلی به ابراز نظر خود داشته چرا که می دانید نظر مستقل شما با جر و بحث های بسیار با همسرتان همراه خواهد بود.

انتقاد در زندگی تان افزایش می یابد:

هر چقدر میزان تفاهم میان شما و همسرتان کمتر شود، سطح انتقادات در رابطه تان بیشتر شده و عیب جویی هایتان از یکدیگر تشدید می شود. در واقع در چنین شرایطی بیشتر از آنکه محاسن و خوبی های همسرتان را ببینید به دنبال عیب و ایرادهایی هستید که دارد و مدام سعی می کنید با ایراد گرفتن از کارهایش به گونه ای با او رفتار کنید که او را مقصر جلوه دهید.

6- صمیمتی میانتان وجود ندارد:

به مرور زمان تحت تاثیر عدم تفاهمی که با همسر خود پیدا کرده اید، صمیمت میان شما و او در رابطه تان رنگ باخته و جای خود را به کینه و حتی نفرت می دهد.

با گذشت زمان متوجه این مسئله می شوید که هیچ حس خاصی به همسرتان نداشته و نبودنش را به بودنش در زندگی تان ترجیح می دهید.

احساسات جای خود را به منطق می دهند:

بر خلاف اوایل دوران ازدواجتان که تحت تاثیر عدم آشنایی کامل با همسرتان به او حس خاصی داشتید به مرور زمان متوجه این مسئله خواهید شد که نگاهتان به رابطه با وی بیشتر از آنکه احساسی باشد بر اساس منطق پیش می رود.

امری که در نهایت شما را به یک فرد کاملا سرد، خنثی و جدی در رابطه تبدیل می کند. تفاهم در ازدواج مانع این مسئله می شود.

7- اولویت هایتان دچار تغییر می شود:

یکی از مهم ترین نشانه های عدم تفاهم در رابطه و زندگی مشترک این است که به مرور زمان که تفاهمات جای خود را به اختلافات می دهند، اولویت های شما و همسرتان در زندگی مشترک تغییر می کند.

به عنوان مثال اگر صاحب فرزند باشید، تنها دلیل ماندن خود در زندگی مشترک را او می دانید، اگر فرزند نداشته باشید، سعی می کنید، روابط خود را با اطرافیان و به خصوص اعضای خانواده تان تقویت کرده و در مقابل با خانواده همسرتان ارتباط کمتری برقراری کنید.

8- مدام به دنبال تمام کردن رابطه هستید:

عدم تفاهم بیش از حد منجر به این می شود که در نهایت شما برای تمام کردن یک رابطه وارد عمل شده و هر کاری که در توانتان است، انجام دهید تا به چنین زندگی به ظاهر مشترک پر از اختلافی پایان دهید.

در اصل در چنین مرحله ای سطح اختلافات شما و همسرتان تحت تاثیر عدم تفاهم در زندگی به حدی می رسد که در نهایت تصمیمتان را برای رفتن و پایان گرفتن رابطه پرتنش و پر از استرس خود قطعی خواهید کرد.

یک نظر بگذارید