محبت به همسر (بخش اول)

یک رابطه ی موفق رابطه ای است که با وجود تمام سختی ها، روزمرگی ها و دغدغه هایی که وجود دارد، هیچوقت شعله های عشق و محبت فروکش نکند. همه ی ما اهمیت ابراز محبت به همسر را در زندگی مشترک میدانیم. دوست داشتن یک احساس درونی است، شما باید این احساس را داشته باشید که همسرتان شایسته محبت و دوست داشتن است. وقتی که به این حس درونی برسید، به راحتی راه های ابراز محبت به همسر را هم پیدا میکنید. در ادامه به بیان راه های ساده برای ابراز محبت، از دیدگاه مشاوره خانواده میپردازیم:

1. اعتماد به نفس داشته باشید

هرگز خودتان را دست کم نگیرید. اطمینان داشته باشید که شما برای همسرتان همراه مناسبی هستید و همسرتان شما را بیشتر از هر کس دیگری دوست دارد. این اعتماد به نفس به شما شجاعت میبخشد و میتوانید احساس و علاقه تان را به راحتی به زبان بیاورید.

2. ابراز محبت بدون هیچ قید و شرط

یکی از نکاتی که باید درباره ابراز محبت به همسر در نظر داشته باشید این است که همسرتان را بدون هیچ شرط و شروطی دوست داشته باشید. عشق را با یک معامله و بده بستان اشتباه نگیرید. شما باید بدون توجه به اینکه همسرتان خواسته هایتان را برآورده کرده است یا خیر، به او ابراز محبت کنید. در ازای ابراز محبتتان منتظر پاداش نباشید یا ابراز علاقه را به زمان هایی که همسرتان کار خاصی برایتان انجام داده، محدود نکنید. عشق و علاقه شما باید راستین و بی قید و شرط باشد.

3. گذراندن زمان کافی با همسر

گذراندن زمان با شریک زندگی یکی از اصلی ترین ابزارها برای نشان دادن علاقه است. در واقع ثبات یک رابطه عاشقانه به این بستگی دارد که بدانید عشق شما در اولویت قرار دارد. برای این کار سعی کنید لابه لای مشغله های شغلی، برای همسرتان وقت بگذارید. با او صحبت کنید، فیلم ببینید، درباره اتفاقات و اخبار روز صحبت کنید یا هر کار دیگری که برایتان خوشایند است. اما مهم ترین چیز این است که شما وقتتان را در کنار هم بگذرانید.

4. با همسرتان مشورت کنید

یکی از ترفندهای محبت به همسر این است که به نظر و ایده های او توجه کنید. هیچ گاه بدون توجه به نظر همسرتان تصمیم گیری نکنید. مثلا اگر دو پیشنهاد برای کار دارید و خودتان تصمیم به انتخاب یکی از این شغل ها دارید، قبل از اینکه تصمیم بگیرید، موضوع را با همسرتان درمیان بگذارید. این کار توجه و محبت شما را به همسرتان نشان میدهد. بدیهی است که گاهی با هم اختلاف نظر داشته باشید اما باید با گفتگو این اختلافات را برطرف کنید و به یک تصمیم درست برسید.

5. از همسرتان مراقبت کنید

شما به عنوان یک همراه همیشگی، باید حواستان به شریک زندگیتان باشد و همواره برای سلامتی و شادی او تلاش کنید. مراقبت یکی از هوشمندانه ترین راه ها برای ابراز محبت همسر است. برای مراقبت و محبت به همسر لازم نیست منتظر بمانید بیمار شود. بلکه در طول روز با انجام کارهای ساده توجه تان را نشان دهید. مثلا با یک فنجان قهوه او را از خواب بیدار کنید، هنگام بازگشت به خانه به استقبالش بروید و…

6. برقراری رابطه جنسی

رابطه جنسی از جمله قوی ترین ابزارها برای ابراز محبت است. علاوه بر این پاسخ به نیاز جنسی یکی از اهداف زندگی مشترک است پس باید به درستی به این نیاز پاسخ داده شود. سعی کنید یک رابطه ی پر شور و مداوم داشته باشید. برای خوشحال کردن همسرتان شیطنت و خلاقیت به خرج دهید. از همسرتان بخواهید که با شما همراه شود تا یک رابطه جنسی لذت بخش را تجربه کنید.

یک نظر بگذارید