وظایف شوهر نسبت به زن از نظر روانشناسی (بخش دوم)

در این بخش به ادامه بیان برخی از نقش ها و وظایف شوهر نسبت به زن از نظر روانشناسی پرداخته میشود.

– اولویت قائل شدن

به عنوان یک شوهر خوب، شما باید همیشه در دسترس همسرتان باشید. مخصوصا هنگامی که او به دلیل بیماری و یا دلیل دیگری به بودن شما احتیاج دارد. پس از دسترس او خارج نشوید.

– احترام در مقابل دیگران

احترام به همسر را فراموش نکنید. حفظ شان و منزلت همسرتان یکی از مهم ترین وظایف مرد در قبال زن است. مردان بد اخلاق احترام همسران خود را از بین می برند. یک مرد خوب باید چه در جمع و چه در خلوت به همسر خود احترام بگذارد. احترام متقابل باعث حفظ روابط سالم و زندگی شاد می شود.

– تعادل بین نقش شوهر و پدر

حتی وقتی بچه دار شدید، برای رابطه دو نفره خود زمان بگذارید. وقتی زوج ها پدر و مادر می شوند، تمام تمرکز آنها از روابطشان به سمت فرزندانشان تغییر می کند. شما باید تعادل بین شوهر بودن و پدر بودن را حفظ کنید.

– مشورت کردن

نظرات همسرتان برای شما مهم باشد. ازدواج شروع یک زندگی مشترک است. چه زن و چه مرد سهم برابری در این زندگی دارند. یکی از وظیفه های شوهر خوب این است که نظر همسرش در مورد مسائل مربوط به فرزندان، زندگی مشترک و … برایش مهم باشد. ارزش قائل شدن برای نظرات همسرتان به او نشان می دهد که چقدر برای شما مهم است.

– کمک در کارهای منزل

در کارهای خانه به همسر خود کمک کنید. یکی از مسئولیت های شوهر خوب این است که در کارهای خانه به زنش کمک کند. مخصوصا هنگامی که همسرتان شاغل است، دیر از سر کار می آید، مریض است و یا سرگرم کارهای فرزندان است. سعی کنید مقداری بار از دوش همسرتان بردارید. هنگامی که او باردار است در انجام کارهای سنگین خانه به او کمک کنید. مسئولیت پدر و مادری را با هم تقسیم کنید.

– اثبات عشق و محبت

به همسرتان احساس خاص بودن بدهید. زندگی روزمره و مشغله های زیاد می تواند عشق را کمرنگ کند. این وظیفه شماست که هر از چند گاهی با یک هدیه کوچک و یا یک رفتار محبت آمیز به همسرتان احساس خاص بودن بدهید. او را غافلگیر کنید و یا به هر نحوی که خودتان می دانید، به او احساس خاص بودن بدهید.

– رازداری و عدم پنهان کاری

رازدار همسرتان باشید. یک مرد خوب نباید هرگز در مورد اسرار و رازهای همسرش با دیگران صحبت کند. زندگی خصوصی شما باید فقط بین شما و همسرتان بماند. نباید کسی از رازها و صحبت هایی که بین شماست خبر دار باشد.

– به خودتان اهمیت بدهید

شما اول باید به خودتان ارزش بدهید و برای خود وقت بگذارید. وقتی به خودتان اهمیت بدهید، باعث می شود که دیگران نیز به شما اهمیت بدهند. به ظاهر خود اهمیت بدهید. زن ها دوست دارند شوهرشان به لباس و ظاهر خود اهمیت بدهند. پس هم به خودتان و هم به همسرتان اهمیت بدهید.

یک نظر بگذارید