علل کم توجهی شوهر به زن

وقتی احساس میکنید شریک زندگیتان نسبت به شما بی تفاوت است، میتواند بسیار ناامیدکننده، گیج کننده و آزار دهنده باشد و میتواند احساس امنیت شما را در رابطه از بین ببرد. این قطعاً موضوعی نیست که از آن چشم پوشی کنید. حقیقت این است که دلایل زیادی برای بی مهری شوهر وجود دارد.

لذا در همین راستا برخی از دلایل  بی توجهی مرد به زن را در ادامه آورده ایم:

1. از دست دادن علاقه به همسر

علت بی محلی مردان را میتوان از دست دادن علاقه دانست. در واقع این احتمال وجود دارد که همسرتان علاقه خود را به شما و رابطه از دست داده و نمیداند چگونه با شما ارتباط برقرار کند. مردی که به همسرش توجه نمیکند، به آنچه شریک زندگیش میگوید اهمیت نمیدهد، برای حضور همسرش ارزشی قائل نیست و به زندگی مشترک اهمیت نمیدهد، ممکن است گام هایی در جهت زندگی بدون همسر برداشته باشد.

2. حواس پرتی و دغدغه فکری

یک دلیل خیلی ساده برای بی تفاوتی شوهر به زن مشغله های کاری و حواس پرتی است. در واقع وقتی مردی برای موارد مختلفی مثل پروژه های کاری، مسائل شخصی یا خانوادگی تحت فشار است، انرژی لازم برای پرداختن به سایر جنبه های زندگی از جمله توجه به نیازهای همسرش را ندارد. گاهی ممکن است شرایط آنقدر پیچیده باشد که حتی نیازهای شما دیده نشود. در چنین مواردی کمی یادآوری اینکه شما عضوی مساوی از رابطه هستید و نیازهایی نیز دارید، میتواند به تغییر رویه همسرتان کمک کند.

3. شنیده نشدن

در بسیاری موارد دلیل بی تفاوتی مرد به زن این است که متقابلا بی تفاوتی میبیند. اگر شما همیشه یک مکالمه بی وقفه دارید، مرتباً با همسرتان صحبت میکنید، تمایل به قطع کردن حرف های او دارید و فقط گوینده خوبی هستید، آنها از اشتراک افکار و احساسات خود با شما دست میکشند. زیرا میدانند شنیده نمیشوند و شما توجهی به آنها ندارید.

4. وقتی مشکلات ارتباطی وجود دارد

در بیشتر موارد، عدم برقراری یک ارتباط سالم میتواند علت بی میلی و سرد شدن مردان باشد. به عنوان مثال ، یک مشاجره بین شما دو نفر میتواند باعث شود شما خواسته یا ناخواسته حرف سختی را به شوهرتان بگویید. بعداً، ممکن است آن را فراموش کنید و به حالت عادی برگردید. اما شوهر شما هنوز آسیب دیده و عصبانی است و به جای اینکه به شما بگوید چیزی او را آزار میدهد، شروع میکند به اجتناب از برقراری هرگونه مکالمه با شما. بدون برقراری ارتباط مناسب، شکاف بین شما دو نفر بیشتر میشود و به رابطه شما آسیب میزند.

5. وقتی دوستان در اولویت قرار میگیرند

گاهی اوقات، ممکن است احساس کنید شوهرتان به جای اینکه بیشتر وقتش را با شما بگذراند، با دوستانش است. در بعضی موارد، ممکن است او قصد نداشته باشد که شما را نادیده بگیرد. البته این غفلت میتواند عمدی هم باشد، و شوهر شما دوست داشته باشد وقت بیشتری را با دوستانش بگذراند. این تمایل میتواند علت بی تفاوتی مرد به زنش باشد.

6. وقتی مدام عیب یابی میکنید

اختلافات و مشاجرات در هر رابطه ای رایج است، چه این رابطه قدیمی باشد و چه جدید. بعضی اوقات، خواسته یا ناخواسته، تمایل دارید که یک بحث را با سرزنش شوهر خود یا عنوان کردن عیب های او به پایان برسانید. هنگامی که این کار را انجام میدهید حتی اگر عذرخواهی کنید، ممکن است شوهر شما به شدت آزرده خاطر شود. این میتواند شوهر شما را ناراحت کند، و احتمالا در برخی موارد علت بی مهری شوهر همین است.

7. وقتی زندگی جنسی در مسیر درست نیست

خواه تازه ازدواج کرده باشید یا سالها ازدواج کرده باشید، صمیمیت جسمی نقش مهمی در روابط شما دارد. بدون آن، رابطه خسته کننده میشود. عدم رفع نیاز جنسی در یک رابطه از عمده ترین دلایل برای کم توجهی شوهر است. اگر شما و همسرتان قادر به لذت بردن از رابطه جنسی نیستید، احتمال این وجود دارد که از هم دور شوید و شوهرتان ممکن است شروع به بررسی راه های دیگر کند و شما را نادیده بگیرد. صحبت در این باره و تلاش برای یافتن راه هایی برای جذاب کردن زندگی جنسی میتواند به شما کمک کند. اما نادیده گرفتن یکدیگر به شما کمک نمی کند.

8. خیانت یا داشتن رابطه خارج از ازدواج

خیانت میتواند علت بی توجهی مرد به زن باشد که باعث افزایش فاصله بین زن و مرد میشود. اگر شوهر شما شخص دیگری را دوست داشته باشد، رفتار او شروع به تغییر میکند. او سعی میکند از شما دور شود یا شما را نادیده بگیرد. اما، نباید این را مطرح کنید، مگر اینکه مدرکی داشته باشید. چون گاهی اوقات، آنچه فکر میکنید، ممکن است درست نباشد.

یک نظر بگذارید