با بی تفاوتی شوهر به زن چگونه رفتار کنیم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که به سبب آن همسرتان شما را نادیده بگیرد. اما این نکته را فراموش نکنید که برای اصلاح امور با شوهرتان هرگز دیر نیست. شما فقط باید طرز بی توجهی شوهر را یاد بگیرید. برای این کار کافیست نکات زیر را در نظر داشته باشید:

– با همسرتان حرف بزنید

گفته می شود که ارتباط سالم برای حل مسائل حل نشده در یک رابطه یا ازدواج بهترین گزینه است. معمولا مشاهده میشود که هنگامی که یک زن بی‌احساسی مرد را درک میکند، متقابلا سرد میشود و این فاصله را بیشتر میکند. اما این کار اشتباه است. یادتان باشد اگر او شما را نادیده میگیرد، پس باید شما کسی باشید که اولین قدم را بر میدارد. ارتباط درست و صحبت در مورد مسائل ازدواج به شما کمک میکند تا با مشکل روبرو شوید و با هم یک راه حل پیدا کنید.

– با او مهربان باشید

بهترین کار در مواجه با بی محلی مرد به زن این است که حتی اگر شوهرتان شما را نادیده میگیرد، شما مهربان باشید و به او نشان دهید که چقدر برایتان مهم است. نه اینکه به فکر یک برنامه انتقام باشید. برای این کار لازم نیست حتما کار خارق العاده ای انجام دهید همین که به علایقش اهمیت دهید کافیست. مثلا غذای مورد علاقه اش را بپزید، فیلم مورد علاقه اش را پخش کنید و… او ممکن است در ابتدا اکراه داشته باشد اما به آرامی شروع به تسلیم شدن میکند و نمیتواند به این بی اهمیتی در رابطه ادامه دهد.

– اگر شوهرتان شما را نادیده گرفت، به او کمی فرصت دهید

بعضی اوقات مردها تمایل دارند که همسر خود را به دلیل گرفتاری زیاد در کار یا سایر مسائل شخصی نادیده بگیرند. شما ممکن است در حال حاضر احساس کنید که از همسرتان دور شدید، اما باید صبور باشید. شوهر شما سرانجام این بی محلی را کنار میگذارد و احساسات خود را با شما در میان میگذارد.

– با او نجنگید

معمول ترین برخورد در زمان اهمیت ندادن مرد به همسرش این است که زن شروع میکند به پرخاشگری و جنگ و جدل. اما مشکل درگیری با همسر این است که به محض شروع دعوا با او، بسیاری از مسائل لاینحل قدیمی نیز مطرح میشوند که این امر اوضاع را بدتر میکند. پس به جای این کار سعی کنید اوضاع را آرام کنید و سپس با او صحبت کنید. به یاد داشته باشید که با برپا کردن دعوا، نه تنها بی محلی شوهر به زن کمتر نمیشود بلکه بدتر هم میشود.

– شرایط را تحلیل کنید

نکته مهمی که درباره طرز برخورد با شوهر بی توجه در نظر داشته باشید این است که وضعیت را با دقت بسنجید. اگر همسرتان اخیراً شما را نادیده گرفته است، پس این باید مربوط به اتفاقی باشد که اخیراً رخ داده است. یک زن باهوش در چنین موقعیتی به اتفاقات مختلفی که قبل از آن رخ داده فکر میکند و سعی میکند تشخیص دهد کدام اتفاق باعث بی توجهی شوهر به همسرش شده است. در واقع شناسایی وضعیت به شما کمک میکند تا بهتر از پس آن برآیید. هرچه سریعتر علت رفتار او را شناسایی کنید، سریعتر قادر خواهید بود مسائل بین خودتان و همسرتان را حل کنید.

– سعی کنید مثبت اندیش باشید

با بی مهری شوهر نسبت به همسر اوضاع زندگی ممکن است کمی کسل کننده و متشنج باشد. شما همچنین ممکن است ایده هایی راجع به دلیل این بی توجهی داشته باشید. اما در طرز برخورد با شوهر بی توجه، فراموش نکنید که باید مثبت بمانید و نسبت به شرایط خوش بین باشید. ممکن است شما هرگز ندانید که علت واقعی رفتار وی چیست. شاید شوهر شما اتفاق بدی را پشت سر میگذارد، پس باید به اندازه کافی قوی باشید تا بتوانید در این مرحله به او کمک کنید.

– سعی کنید او را غافلگیر کنید

گاهی اوقات بعد از گذشت چند سال از ازدواج شاهد بی محلی به زنان هستیم. این اتفاق به دلیل کم سو شدن شعله های عشق اولیه رخ میدهد. شعله ای که در حال از بین رفتن است. اما شما باید برای غلبه تداوم بر بی اهمیتی مرد به زن سعی کنید روش های جدیدی را برای شگفت زده کردن و ایجاد احساس خوب در همسرتان امتحان کنید.

– سعی کنید به رفتار او توجه کنید

در طرز برخورد با شوهر بی توجه دقت کنید که آیا او مرتباً شما را نادیده میگیرد یا فقط وقتی موضوعات خاصی را مطرح میکنید به شما بی توجه است؟ بعضی مردها اگر احساس کنند که موضوع مورد بحث ارزش صحبت کردن ندارد، تمایل دارند که آن موضوع را نادیده بگیرند. پس میتوان گفت یک دلیل برای توجه نکردن مرد به همسرش این است که علاقه ای به موضوعات مطرح شده ندارد.

یک نظر بگذارید