دلایل رفیق بازی شوهر

تصور شما از همسر رفیق باز چیست؟ این که همسر شما یک بار در هفته با دوستانش وقت بگذراند رفیق بازی محسوب نمی شود و به تازگی با توجه به تحقیقات معلوم شده است که اگر مردان هفته ای دو بار با دوستان خود وقت نگذرانند از لحاظ روحی دچار آسیب خواهند شد!!! پس قبل از این که بخواهید دنبال راه حل بگردید ابتدا ببینید آیا واقعا مشکلی وجود دارد یا خیر.

بر اساس تجربیات و گفته های خود مردان دلایل متعددی باعث می شود که یک مرد در زندگی مشترک اش خوشحال نباشد و به سمت رفیق بازی برود، وقتی این دلایل را دسته بندی کردیم به 4 گروه عمده رسیدم که در ادامه برای شما توضیح می دهم. قبل از این که دلایل را مطالعه کنید باید بگویم که ابتدا رفتار خود را بسنجید و ببینید چه چیزی باعث می شود که شوهر شما دوستانش را به شما ترجیح دهد، سپس دنبال ایراد در رفتار او بگردید.

وقتی که همسرت وقت زیادی را با رفیق هایش می گذراند و یا این که زیاد سر کار می ماند ممکن است نشانه های ناراحتی اش باشد. ولی این موضوع دلیل نمی شود که بخواهد در موردش با شما صحبت کند، زیرا مردها معمولا از جر و بحث کردن با همسرشان فراری هستند. اگر هم که از او بپرسید چه چیزی شده است او در ابتدا انکار می کند، پس بهتر است سعی کنید با ملایمت دلیل ناراحتی او را بفهمید. به او اجازه بدهید صحبت کند. 4 مورد زیر می تواند به شما کمک کند.

1. به همسرتان به اندازه کافی توجه نمی کنید

توجه نکردن به شوهرتان به خصوص وقتی بچه دار می شوید خیلی در روند دور کردن او از خانه و خانواده و سوق دادنش به سمت رفیق بازی بسیار موثر است. زن ها معمولا بعد از این که بچه دار می شوند احساس می کنند که بچه اشان بیشتر از شوهرشان نیاز به توجه و مراقبت دارد. آن ها حس می کنند که شوهرشان می تواند مراقب خودش باشد و نیازی به توجه ندارد زیرا او یک بزرگسال است.

حقیقت این است که در اینجور مواقع مردها تصور می کنند که فراموش شده اند و آن جذابیت قبل را برای همسرشان ندارند زیرا وقتی به گذشته نگاه می کنند می بینند که آن ها کسی بودند که تمام توجهات در خانه به سمت آن ها معطوف بوده است ولی اکنون حتی به زور یک سلام می شنوند. همین باعث می شود که مرد احساس کند در خانه به او اهمیت داده نمی شود و رو به رفیق بازی می آورد.

راه حل:

درست است که بچه هایتان در اولویت قرار دارند و باید به آن ها رسیدگی کنید ولی باید تایمی را هم برای همسرتان در نظر بگیرید.

شروع کنید به نشان دادن علاقه و توجهتان به صورت عملی: ناگهان بغلش کنید، ببوسیدش و رفتارهایی که در دوران نامزدی اتان انجام می دادی انجام دهید. مطمئن باشید این کارها باعث می شود همسرتان دوباره اعتماد به نفسش را پیدا کند و بیشتر با شما وقت بگذراند.

کمی به خودتان سختی بدهید و بعد از این که بچه ها را خواباندید به خودتان برسید و همان زنی بشوید که قبل از مادر شدن بودید. این بدان معنا نیست که دیگر مادری نکنید بلکه این بدان معناست که شما متوجه بشوید هم مادر هستید و هم همسر.

2. شوهرتان احساس می کند که نظرش مهم نیست

بیان دلخوری و ناراحتی از همسر برای مردان همیشه کار سختی بوده است زیرا همانطور که در بالا گفتم مردان سعی می کنند هر طور که شده از دعوا و جنجال مخصوصا با همسر خود دوری کنند.

به طور معمول مردان مسئول کار در بیرون از خانه هستند و اداره کردن امور خارج از خانه و مالی به عهده آن ها است و زن ها بیشتر به کارهای خانه رسیدگی می کنند ولی باید دقت داشته باشند که این بدان معنا نیست که مرد هیچ نقشی در خانه ندارد.

وقتی که شما تمامی کارهای خانه را بر عهده می گیرید باید به این نکته دقت کنید که در مورد مسائل خانه نیز حتما نظر همسرتان را بپرسید زیرا در غیر این صورت مردتان احساس می کند که صدایش در خانه خودش شنیده نمی شود و به نوعی دیگر جای او آن جا نیست و همین موضوع باعث می شود مرد شما رفیق باز شود. وقتی که مردان می بینند در تصمیمات مالی، مسائل مربوطه به فرندانشان و یا چیزهای مهم دیگر هیچ نقشی ندارند سعی می کنند بیشتر وقت خود را با دوستانشان و یا در محل کارشان بگذرانند.

راه حل:

همیشه هر چند وقت یکبار تایمی را در نظر بگیرید تا در مورد مسائل مهم و بچه هایتان با همسرتان صحبت کنید. بطور مثال اگر می خواهید پسرتان را در کلاسی ثبت نام کنید از شوهرتان مشورت بگیرید که چه کلاسی برود و یا این که حقوقتان را به چه صورت پس انداز یا سرمایه گذاری کنید. باید نشان دهید که نظر او برای شما مهم است و او هم نقشی در زندگی دارد.

3. سعی می کنید تا دخل و خرج همسرتان را کنترل کنید

به طور کلی مردها دوست ندارند زیاد وارد ریز خرج کردنشان بشوید و یا این که دستور بدهید این کار رو بکن یا این کار رو نکن. خوب است که به طور کلی در جریان باشید چه اتفاقی برای پول هایش می افتد ولی هیچ وقت سعی نکنید که او را در این زمینه بازخواست کنید.

راه حل:

با او در مورد مسائل مالی صحبت کنید. اگر گاهی اوقات می خواهد چیزهای گران قیمت بخرد با او مخالفت نکنید زیرا وقتی در مورد این مسائل با دوستانش صحبت می کند مطمئن باشید آن ها از او حمایت می کنند و وقتی این قضیه بارها ادامه پیدا کند مطمئن باشید به همین راحتی مرد رفیق باز خواهد شد. البته دقت داشته باشید اگر هم می خواهید او را از این کار منع کنید باید با لحنی محبت آمیز و بدون درگیری این کار را انجام دهید زیرا در غیر این صورت چیزی جز لجبازی همسرتان را به همراه نخواهد داشت.

4. درخواست رابطه جنسی او را مدام رد می کنید

ممکن است که شما با دلایل منطقی ای درخواست رابطه جنسی همسرتان را رد کنید ولی اگر این کار را مدام انجام دهید شوهرتان احساس می کند که دیگر برای شما جذاب نیست و همین موضوع او را به بیرون از خانه و به سمت دوستانش سوق خواهد داد.

راه حل:

وقتی که شما درخواست او را رد می کنید می توانید به او بگویید که در حال حاضر قادر به انجام این کار نیستید و برای وقت دیگری موکول کنید ولی باید به یاد داشته باشید که در زمانی دیگر خود شما باید پیش قدم شوید و آغار کننده رابطه باشید با این کار او متوجه خواهد شد که شما نیز خواهان رابطه جنسی با او هستید و اعتماد به نفسش تقویت خواهد شد.

01 نظر

  1. 19 مهر 1403

    محمدزاده

    درود بر شما
    مطالب مفید و راهگشایی در سایتتون هست که به نظرم برای خانواده ها بسیار کاربردی و موثر هست.
    ان شااله به زودی برای ازدواج فرزندم خدمت میرسیم.

یک نظر بگذارید